main-logo-e1440165335503
במהלך חיפושיי אחר קמין איכותי אשר יתן קפיצת מדרגה הן בביצועים והן בתמורה למחיר עבור הלקוח הישראלי עלו שמותיהן של מספר חברות מארה”ב וקנדה ולאחר בחינה מעמיקה החלטתי לייבא לישראל את( Pacific Energy (P.E הקנדית. על אף המורכבות שבייבוא מוצר ממקום כה רחוק (איזור וונקובר בקנדה)החלטתי שאיכויות המוצר מצדיקות את המאמץ.
הדגש מבחינתי היו ביצועיו של הקמין מההיבטים הבאים:
א.נצילות גבוהה ופליטת זיהום נמוכה. ב. זמני בעירה ארוכים תוך שמירה על שמשה נקייה וקלות תפעול ג. עמידות ואמינות מגובה באחריות הייצרן. ד. רמת גימור גבוהה.
סיפורה של P.E מתחיל לפני כמעט 40 שנה עת פול אריקסון (Paul Ericson ) החל לפתח בבית המלאכה שבביתו את הקמינים שעתידים לפרוץ את גבולות הביצועים של הקמינים מהעת ההיא.
בין הפיתוחים הבולטים של P.E אפשר לציין את מנגנון ה-Air Wash היעיל הראשון שאיפשר למשתמשי הקמין לראות את האש מבעד לזכוכית נקייה.
P.E פיתחו מנגנוני בעירה שנייה שהפחיתו זיהום אוויר ושיפרו את נצילות הקמין לרמה של כמחצית מהנדרש ע"י התקנים האמריקאים והקנדים המחמירים.
בפסיפיק לא הסתפקו במוצר שביצועיו גבוהים ולכן תמיד שאפו לתכנן כל קמין באופן שיהיה עמיד לאורך שנים רבות של שימוש .מאחר וקמין הוא מוצר הפועל תחת עומסי חום ומאמץ גבוהים ,ובמיוחד לגבי קמינים אשר יש בהם בעירה שנייה המעלה עוד יותר את החום והמאמץ בקמין.
אחד הפתרונות להגברת חוסנו של הקמין היה ה-"Floating Firebox " והכוונה היא לתא שריפה מרותך מפלדה עבה ואשר חלקיו הנוספים מורכבים באופן לא קשיח ולכן מתאפשרת תזוזה בין החלקים בזמן שתא השריפה לוהט. החלקים בתא השריפה הנחשפים לחום הגבוה ביותר בנויים מפלדת אל-חלד וחלקיו האחרים של תא השריפה מחופים בלבנים חסינות אש.כמו כן נעשה שימוש בחבלי איטום כפולים כדי לשמר את איטום הקמין לשנים רבות.
P.E פיתחו מנגנון נוסף שנקרא (EBT (extended burn technology מנגנון זה חש שינויי לחץ מהארובה ודואג להגברת הבעירה השנייה בהתאם. מנגנון זה מאריך את זמני הבעירה וחוסך בעץ.
P.E היא מהיצרניות הבולטות בצפון אמריקה והקמינים המיוצרים על ידה מומלצים הן ע"י לקוחות ואנשי המקצוע כאחד.
מבין שלל דגמי החברה ראוי לציין את דגמי ה-SUMMIT וה-T 6 שהנם קמיני ה- free standing החזקים ביותר ובעלי זמני הבעירה הארוכים ביותר הנמכרים בישראל. תנורים אלו בולטים ביכולתם לחמם בתים גדולים ולספק זמני בעירה ארוכים.